Wednesday, February 10, 2010

Majlis........

6 Februari 2010, Sabtu

Hari ini hari yang bersejarah bagi saya, satu majlis telah diadakan di rumah mak saya di Kampung Gali Hilir, Raub, Pahang...saya dengan rasminya telah menjadi tunangan orang...asalnyer majlis yang dirancang adalah majlis merisik, tetapi kemudian bertukar menjadi majlis pertunangan...bercampur baur perasaan ni, kerana memang kalau boleh saya tak nak bertunang, cukuplah setakat tanda sahaja, tapi dek kerana kehendak orang tua, saya ikutkanlah jugak...nasibla Megat (tunang) tak komen apa2 kerana sebenarnya pada awalnya kami dah bersetuju tak mau tunang...pertunangan hanya diiringi dengan buah tangan daripada pihak lelaki beserta sebentuk cincin merisik dan sebentuk cincin tunang...(mak sempat siapkan beberapa buah tangan untuk membalas buah tangan dari pihak lelaki...caiya la mak, last2 minit pun jadik...tabik mak!)...





salah sarung cincin...hik hik hik...



pastu tanggalkan dan sarung semula kat jari sebelah kiri...



chu maarop jadi org kuat sebelah pompuan (berbaju pink)




nak balik dah


syukur semua dah selamat.............




Wedding Countdowns at WiddlyTinks.com

Love,


3 comments:

Syuhairah said...

salam...
tahniah ye kak yati

ainie aziz said...

along...congrats! jaga diri ye. darah tengah manis tu, kang kena hurung semut lak. heheh!

along said...

syu, thank you!

aini, thank you jugak, insyaallah along jaga diri... :-)